در تجربه ای که در این چند سال از عکاسی پرتره داشتم نگاهم را از پشت دوربین به ذهن بی انتهای سوژه پیوند میزنم و با نزدیک شدن به سوژه احساس را در چهره او بیداری می بخشم ؛عکاسی پرتره پیوند عمیق روح عکاس و سوژه در یک لحظه می باشد.و ثمره آن عکسی جاودانه است .
در عکاسی تبلیغاتی به کمک تصاویر با مخاطبتان حرف بزنید اولین ارتباط مشتری با خدمات یا محصولات در واقع از یک عکس شروع میشود و این عکس باید آینه تمام نمای مشخصات و ویژگیهای خدمت یا محصول باشد و باعث اولین تاثیر مثبت روی مشتری خواهد شد .
عکاسی از سازه ها و بناها، عکاسی معماری خوانده میشود و هدف از آن چگونه نگاه کردن به سازه است. دو رویکرد عمده در برخورد با این نوع عکاسی وجود دارد: ارتفاع (the elevation) و چشم انداز (the prespective). هر کار معماری دارای هویت، ویژگی ها و معنای متمایز است. عکاس معماری با توجه به این ویژگی ها میدانند که چگونه به ساختمان ها و بناها زندگی ببخشند.
یکی از اصلی ترین رقابت در دنیای صنعت و تجارت، عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی می باشد.در این رشته از عکاسی، صنعت و کارخانه و ماشین ها و فرآورده های صنعتی موضوع عکاسی صنعتی است. مفهوم عکاسی صنعتی، عکسبرداری از تجهیزات، محصولات، ماشین آلات و گاهی اوقات کارگران و مقامات شرکت است.
هدف از عکاسی مد معرفی سبک زندگی با استفاده از محصولات مد است.در عکاسی فشن کار عکاس علاوه بر زیبایی آفرینی، اثر گذاشتن روی مخاطب است. به طوری که مخاطب محو جلوه عکس شود و نسبت به کالای مورد نظر احساس نیاز کند.
عکاسی خبری یا فتوژورنالیسم عکاسی به جهانیان این امکان را می دهد که فقط یک لحظه از دید عکاس به اتفاق را نگاه کنند.عکاس خبری موظف است که داستان را تغییر ندهد،یعنی آنچه که در قاب وجود دارد همان چیزی است که واقعا اتفاق افتاده است.عکاسی مستند ، فتوژورنالیسم رشته های نزدیک به هم هستند،اما آنچه که فتوژورنالیسم را از آن ها جدا میکند ارزش خبری آن است.ارزش خبری شامل سه عنصر است:جدول زمانی،عینیت و روایت.